פעילות גופנית מומלצת בבתי אבות

המלצה על ביצוע פעילות גופנית יחד עם שמירה על תזונה נכונה חיונית לשמירה על הבריאות בכל גיל. בתי האבות מקפידים על הפעלת שיעורי ספורט, חדר כושר ובריכות שחייה מתוך מטרה לעודד את הדיירים להיות פעילים ולשמור כך על בריאות הגוף ובריאות הנפש. בית אבות לעצמאיים בו הדיירים רובם מסוגלים לתפקוד גופני תקין מציע חוגים של ספורט המהווים הזדמנות לפעילות גופנית יחד עם פעילות חברתית ושעות של הנאה.

באיזו פעילות גופנית כדאי לבחור?

בכל גיל יש לבחור את סוג הפעילות ורמת הקושי בהתאם ליכולות של הגוף. עומס יתר של פעילות עלול לגרום לקשיים ונזקים. בתי האבות בוחרים ומפעילים את פעילויות הספורט תוך התייעצות עם מדריכי כושר מוסמכים. כמו כן, מדריכי הכושר מלווים את הפעילות ומפקחים על המתאמנים במהלכה.

בית אבות לעצמאיים הוא המקום בו תוכלו ליהנות מפעילות גופנית בגיל השלישי ללא חשש. ההדרכה הצמודה, הליווי האישי, ההתאמה של הפעילות למאפייני הגיל והסביבה הבטוחה, כל אלו מבטיחים פעילות גופנית בריאה וחיונית.

להשקיע בעצמי בכל גיל

אימוני כושר ידועים כבעלי השפעה חיובית על מצב הרוח והמצב הגופני. אם אתם בני הגיל השלישי ואנכם יודעים באיזו פעילות גופנית לבחור, כדאי להתייעץ עם מאמן כושר מקצועי. בכל בית אבות בנהריהhttps://zhutavot.co.il/ תוכלו למצוא היום פעילויות ספורט מוסדרות ומותאמות. חלק מהפעילויות אינן כרוכות במאמץ פיזי רב על מנת לתת מענה למבוגרים בעלי יכולת גופנית מוגבלת.

יתרונות של פעילות גופנית פיזית בגיל השלישי

גם בגילאים מבוגרים, פעילות גופנית מצליחה לשמור על גמישות השרירים, לפתח שרירים חדשים, לשפר את היציבה ואת שיווי המשקל, למלא את הגוף באנרגיה, לשפר את מצב הרוח. מקרים של דיכאון או חרדות בגיל השלישי מושפעים באופן ישיר מהעדר פעילות גופנית. כאשר מתחילים בפעילות גופנית קבועה קבוצתית במסגרת של בית אבות בנהריה או בכל מסגרת אחרת, מופיע גם שיפור מהיר במצב הרוח.

חשוב לזכור כי כל פעילות קבוצתית היא הזדמנות לייצור קשרים חברתיים חדשים. אף פעם לא מאוחר להרחיב את המעגל החברתי. השתתפות בפעילויות בבתי אבות היא הדרך בה דיירים חדשים יצליחו להתאקלם במהרה במסגרת החדשה, להכיר את הצוות ולהכיר חברים. יחד עם פעילות ספורט מעודדים המדריכים קשרים חברתיים בין המשתתפים. בין הפעילויות אותן תוכלו למצוא היום בבתי האבות יהיו חוגים של פעילות אירובי, קבוצות הליכה, חוגי יוגה, חוגים של פלדנקרייז וגם, שיעורים מיוחדים של אומנויות לחימה, ריקודי בטן או סלסה.